Brev:
Elsker sutteflaske, hader grød
17. februar 2014
Alder:
10 mdr.
Elsker sutteflaske, hader grød
Hej Helen,
På forhånd tak for dine gode svar, som jeg indtil nu flittigt har brugt.
Min søn på 10 mdr er meget glad for sine sutteflasker, men jeg synes efterhånden han er for stor til alt den mælk han får.
Siden han var 8 mdr har han fået 3 flasker i døgnet; 100 ml inden middagslur, 270 ml inden natputning kl 19.00 og 100 ml kl 00/01 om natten. Nogle nætter har han fået 100 ml mere ved 03-tiden for at kunne sove videre. Jeg har flere gange forsøgt at give han vand i kop om natten i stedet, men så græder han utrøsteligt.
De 100 ml inden middagsluren blev fjernet i vuggestuen for en uge siden, så nu får han de 2 øvrige flasker.
Min bekymring ligger i, hvordan jeg får han vænnet af med de øvrige flasker over de næste måneder.
Jeg har, siden han var 6 mdr, forsøgt at få ham til at spise havregrød eller øllebrød om morgenen, men det vil han ikke have. Jeg sidder selv og spiser det samme ved siden af ham. Den sidste måneds tid har jeg så forsøgt at tilbyde ham godnatgrød inden putteflasken, men han nægter at spise det.
Jeg havde oprindeligt tænkt at trappe langsomt ned i mængden af mælk over de næste par måneder, men jeg er bange for at han vågner om natten og er sulten, idet det er lang tid at gå fra aftensmad kl 17.30 til morgenmad kl 7.15 (her spiser han nu kun en halv ostehaps og en kvart bolle med smør, idet jeg for en måned siden opgav at fortsætte med morgengrøden).
Han har altid haft en god appetit og spiser fint ved alle andre måltider.
Hilsen